
Autor Wysmakowane 26 grudnia 2022
WPIS REKLAMODAWCY
W dzisiejszych czasach nie trzeba iść do sklepu, aby zaopatrzyć swoją kuchnię. Coraz więcej osób korzysta z opcji zamawiania żywności online. Który sposób jest lepszy – sprawunki w sieci czy w markecie? A może nie da się jednoznacznie odpowiedzieć?
Zakupy spożywcze online – wady i zalety
Nowoczesne zakupy żywnościowe przez internet mają ogromną zaletę, którą jest oszczędność czasu. Nie trzeba tracić go ani na dojechanie do marketu (lub kilku), ani na chodzenie pomiędzy alejkami i poszukiwanie kolejnych produktów z listy. W tym samym czasie można po prostu zrelaksować się na kanapie. Jeśli ktoś podróżuje do sklepów samochodem, to zakupy online pozwalają zaoszczędzić również na paliwie.
Ponadto dzięki temu, że kurier doręcza sprawunki do domu, nie trzeba ich w ogóle dźwigać. To wygodne dla wszystkich konsumentów, a w szczególności tych w podeszłym wieku. Oferta aplikacji z żywnością online jest równie bogata, co asortyment półek sklepowych. Zamówienia w aplikacji InPost Fresh można dokonać nawet z darmową dostawą. Trzeba jedynie skorzystać z opcji zakupów ogólnopolskich do automatu Paczkomat i przekroczyć kwotę 40 zł.
Do wad robienia zakupów online można zaliczyć fakt, że w przypadku niektórych artykułów trudno ocenić ich jakość czy wielkość przez internet. Niektóre produkty chciałoby się dotknąć na żywo lub wybrać samodzielnie. Poza tym dostawy są bardzo szybkie, ale nie ma opcji zamówienia zakupów „na już”. Czasami szybciej po prostu podejść do pobliskiego sklepu.
Zakupy w sklepie stacjonarnym – wady i zalety
Zakupy w sklepie stacjonarnym pozwalają na dokładne zapoznanie się z każdym produktem. Podczas przemierzania kolejnych alejek w marketach można natknąć się na wiele innych, przydatnych artykułów. Ma to też swoje wady, bo niekiedy prowadzi do zbyt dużych zakupów, a w efekcie zmarnowania części żywności.
Dzięki zakupom stacjonarnym można bardzo szybko zdobyć pożądany produkt – jeszcze tego samego dnia. Niestety, czasami wiąże się to ze spędzaniem sporych ilości czasu w kolejkach, w drodze, a także w sklepie. Niekiedy po różne produkty trzeba udać się w kilka miejsc. Kiedy pogoda nie sprzyja, minusem może być nawet sama konieczność wyjścia z domu.
Idealne rozwiązanie zakupowe – co wybrać?
Idealnym rozwiązaniem wydaje się znalezienie harmonii między zakupami stacjonarnymi a tymi online. Kiedy klient potrzebuje jakiegoś produktu jak najszybciej, powinien korzystać z opcji robienia sprawunków w sklepach. Jeśli jednak może poczekać na dostawę jeden dzień, to świetnym rozwiązaniem są zakupy online. Wiąże się z nimi mnóstwo oszczędności.
Poza tym zamawianie żywności przez aplikację to udogodnienie w trudnych sytuacjach. Kiedy ktoś jest chory i nie czuje się na siłach, aby wychodzić z domu, może po prostu zakupić sprawunki kilkoma kliknięciami. Da się zamawiać zakupy nie tylko pod swój adres, więc można zrobić komuś niespodziankę i wyręczyć go z obowiązku pójścia do sklepu. To przydatne szczególnie w przypadku osób starszych.

3 Responses
Jeszcze nigdy nie kupiłam jedzenia online, choć wszystko inne zamawiam bez zastanawiania się. Muszę w końcu spróbować 😉
Ja się przekonałam mocno w okresie lockdownu. Wygodniej zdecydowanie. Zazwyczaj raz na dwa tyg zamawiamy większe zakupy on-line a na co dzień w razie potrzeb i tak bez zakupów stacjonarnych się nie obędzie.
Sklepy z żywnością online, są świetne, bo można w nich znaleźć produkty niedostępne w sklepach stacjonarnych, np ja kupuję online włoską mąkę do pizzy.